26 Şubat 2009 Perşembe

Fındık Ezmesi


Marketlerden aldığımız, aslında bir güzel evde yapabileceğimiz ürünlerin tariflerini denemeyi seviyorum. Fi tarifinde ketçap yapmıştım. Nefis olmuştu. Tekrar deneyince yazacağım. Yalnız bunun için tüm gün uğraşmak gerekiyor. Şimdi bebişle nasıl yaparım bilmem..

Bir kaç seferdir fındık ezmesi yapıyorum. Hazır olanları aratmıyor. Hatta ötesine bile geçiyor!!

Sade Fındık Ezmesi için:

250 gr çiğ fındık
2 yemek kaşığı pudra şekeri

Fındıkları, bir fırın tepsisine koyarak 200 dereceye ısıtılmış fırında, 15 dakika kavuruyoruz. Kavururken arada bir çeviriyoruz ki yanmasınlar. Renkleri hafif dönünce, fırından alarak soğutuyoruz. Kabuklarını soyup robota alıyoruz. Çevirmeye başlıyoruz. 1-2 dakika sonra fındıklar robotun etrafına yapışacak. Bu durumda robotu durdurarak bir kaşık ile fındıkları gene ortaya itmemiz gerekiyor. Bunu bir kaç defa yaparak fındıkları 5 dakika kadar çeviriyoruz. Sonunda fındıkların yağı çıkacak ve karışım, margarimsi bir hal alacak. 2 yemek kaşığı pudra şekerini de ekleyerek biraz daha karıştırıyoruz. Cam bir kaba alarak buzdolabına koyuyoruz. Servisten önce biraz karıştırmamız yeterli..

Çikolatalı Fındık Ezmesi İçin

Yukarıda yapıldığı gibi sade fındık ezmesi
160 gr sütlü çikolata (benim favorim bitter çikolatadır ama sütlü ile yapınca daha güzel oluyor)
100 ml süt
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı bal

Sütü, derin bir tencereye alıyoruz. Derin tencerede azıcık sütün ne işi var diyebilirsiniz, ben de dedim, sonra çikolataları eklemek istediğinmizde anlıyoruz gerekliliğini :) Şekeri de koyarak iyice kaynatıyoruz. Ama iyice.. Yaklaşık 20 dakika kadar. Süt, sarımtırak bir renk almalı.. Kıvamı da gayet koyu olmalı.


Tencerenin altını kapatmadan, ufak parçalara böldüğümüz çikolatayı ekliyoruz. Çikolatalar eriyene kadar iyice karıştırıyoruz. Tencerenin altını kapatarak bal ve fındık ezmesini koyuyoruz. Çikolatalar sertleşmeye başlamadan, hızlıca karıştırarak malzemelerin birbirine iyice yediriyoruz. Cam bir kaba alarak servis zamanına kadar buzdolabında bekletiyoruz.

Sanırım bu karışım buzdolabında 1 hafta kadar dayanır. Bizde o kadar durmadığı için bilemiyorum. Her ne kadar iyice kaynatılmış da olsa, içinde süt olduğu için daha fazla bekletmemekte fayda var..

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder