27 Mart 2009 Cuma

Bebecik Hırkası


Annemin bebek için ördüğü güzel mi güzel hırka.. Modeli Derya Baykal'ın programında gördük. Çok beğendik. Ben örgü örmeyeli yıllar oldu. Ama annem bu işlerle içiçedir. Hemen yününü şişini alıp başladı örmeye. Ortaya da böyle güzel hırka çıktı. Baharda dışarı çıkarken giydirmeye birebir.


İşte gerekenler:


2 farklı renkte bebe yünü (Biz kenarlar için mavi, asıl renk için bej kırçıllı yün kullandık)

3 numara şiş


Ön için


Mavi yün ile 50 ilmek başlanır. 15 sıra düz örülür.
Kırçıllı yün ile 20 cm. uzunluğunda düz örülür. Sonra lastiğe geçilir. 12 cm. lastik örüldükten sonra yaka için 21 ilmek kesilir. 15 sıra daha örülüp omuz kesilir.
Arka için
Mavi yün ile 70 ilmek başlanıp 7 sıra düz örgü örülür. Kırçıllı yün ile 20 cm. örüldükten sonra 11 cm. lastik örülüp kapatılır.
Kollar için
Kırçıllı yün ile 58 ilmek başlanır. Lastik örülerek 20 cm sonra her iki taraftan 5'er ilmek artırılır. 11 cm sonra kapatılır.
Yanlar ve kollar dikilir.
Kol ağzı ve yaka çevresine tığ ile oya yapılır.



2 yorum:

  1. Hiç beceremem örgü işlerini! benim de annem çok güzel örer. Hırka gerçekten çok sevimli olmuş, benim de bugün karşı komşu ablam benim doğacak kızım için bir yelek örmüş. Çabuk unutmuşum ben, yelek bana minicik geldi, olurmu ki dedim? Ama çok da duygulandım, bebeğimi ilk hediyesi çünkü :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Aman ne guzel.. Kizina simdiden hos geldin diyorum..

    Ilk hediyeler onemli gercekten. Bence sakla, ileride kizina gosterirsin.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil