26 Şubat 2009 Perşembe

Limonlu Portakal Reçeli

Bizde reçel pek yapılmaz. Eşim sadece çilek reçeli seviyor. Ben de hiç yapmadım. Geçen gün, bir süredir aklımda olan bir tarifi deneyeyim, dedim. Gerçekten de çok hoş oldu. Bundan sonra yaparım sanırım.

Bu tariften, Paşabahçe’nin 750 ml’lik kavanozlarını dolduracak kadar reçel çıktı.

Yapımı 3 gün süren, ancak sonucuna değer bir reçel bu.. Damakta hoş bir limon aroması bırakan portakal reçeli..

Malzemeler


2 portakal
1 limon
700 gr şeker (orjinal tarif 1 kilo ile yapılıyor, ancak biz çok şekerli sevmiyoruz. 700 gr ile gayet güzel oldu. Bence siz, önce bu kadar şeker koyarak tadına bakın, isterseniz daha fazla ilave edebilirsiniz)

Evett başlıyoruz

1. Gün

Limon ve portakallrın kabuğunu soyun. Mink minik küpler halinde doğrayın.
Reçeli yapacağınız tencereye koyarak üzerine 7 su bardağı su koyun. Böylece bekletin (bugün kaynatma yok)

2. GÜN

Tencerenizi ocağa alarak kaynatmaya başlayın. Su, başlangıç seviyesinden 3 cm. kadar aşağı inmeli.

3. GÜN

Sabahleyin, 700 gr şekeri tencereye boşaltın. Bu haliyle akşama kadar beklesin. Akşam, şeker yumuşayana kadar kaynatın.


Ben tarifi yaparken, 2. günde baktım ki limon ve portakallarım suyun içinde, dağınık küpler halinde yüzüp duruyor. Görüntü pek hoş değil.. Zaten biraz iri küpler halinde doğramışım. Ben de blenderdan geçirdim hepsini. Ertesi gün de tarife göre şeker ekleyip bekletip kaynattım. Görüntüsü reçelden çok marmelata benzedi ama bence böylesi daha iyi oldu, portakal ve limonun tadı suya daha çok işledi.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder