11 Şubat 2009 Çarşamba

Nihayet Puf Poğaça-Ablamın Tarifi


Oldu oldu!!


Kağıt gibi incecik nice denemelerden sonra nihayet ben de puf puf poğaça yapmayı başardım!


Artık işin sırrı, ısrarla "mayayı sütte erit" diyen ablamın tarifi mi, bir defaya mahsus kuralımı bozup margarin kullanmamdan mı, yoksa mayayı ılık fırında tutmam mı, bilemiyorum.
Benim gibi poğaça özürlüler için şeytanın bacağını kıracak tarif en ince ayrıntısına kadar aşağıdadır, buyurunuz..
16 poğaça için
1 sb süt
1 küp yaş maya
2 çk (çay kaşığı) tuz
1 tk toz şeker
4 sb un
1 paket oda sıcaklığında margarin
2 yumurta (1 sarı üstüne, 1 beyaz + 1 tam içine)
İçine: istediğiniz iç malzeme
Fırını 100 derecede ısıtın. Sütü, ılık olacak kadar ısıtın. Büyük bir bardağa sütü dökerek, şeker ve maya koyun, maya eriyene kadar iyice karıştırın. Fırını kapatarak bardağı bir tepsi içinde fırına koyun. Maya, neredeyse bardaktan taşacak gibi olduğunda bardağı alın.
Yoğurma kabına unu eleyin. Bu arada fırını tekrar 100 dereceye ısıtın. Yumurta akı, 1 yumurta, margarin koyarak yoğurun. Mayayı ekleyerek iyice yoğurun. Karışım, biraz cıvık bir hamur olacak. Ben şu ana kadar hep ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ekliyordum. Sonra da, piştiğinde karşındakine atsan kafasını yaracak sertlikte poğaçalarım oluyordu :) Bu yüzden bu sefer kendimi engelledim ve unun ölçüsüne sadık kaldım :)
Hamur, ılık fırında bekletilir. Böylece kabarması sağlanır. Fırına koymadan önce hamurun üzerine bıçakla artı çizerseniz daha çok kabarıyor sanki. Bir de üzerine ılık suyla ıslattığınız bir mutfak bezi örtün. derler. Bunun neden olduğunu bilmiyorum ama yaptım.
Hamur kabarınca (yaklaşık kırk beş dakika sonra) alıp elinizde poğaça şekli verin. İçine istediğiniz malzeme koyun, ben sade yaptım, daha sonra bol peynirle yemesi daha zevkli oluyor :) Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürün.
Fırını 200 dereceye ısıtın. Poğaçalar bu arada biraz daha beklesin. Fırın ısınınca, yaklaşık 40 dakika pişirin.
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder