26 Şubat 2009 Perşembe

Karamelize Soğan ve Yerelması Kavurması

Benim gibi soğan sevenler için bulunmaz bir tarif.. Yemekleri çok güzel görünen, zevkle takip ettiğim Chef Deniz'in sitesinden (http://www.thedeniz.com/thedeniz/Anasayfa.html) buldum.

Tarifin orjinali için buraya bakabilirsiniz.

http://www.thedeniz.com/thedeniz/Tarifler/Pages/Meze,_Sebze_ve_Yumurtali.html#10

Ben, 2 kişilik yemek yaptığım için ölçüleri azalttım (bebek henüz muhallebi yiyor. Onun da yarısını mama önlüğü yiyor ya neyse..)

Malzemeler

1 kilo soğan
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker
50 gr tereyağı
3 diş sarımsak
1’er tatlı kaşığı tuz, karabiber

Soğanlarımızı soyup yuvarlak yuvarlak dilimliyoruz. Tabanı kalın bir tencereyi ısıtarak zeytinyağı ve ince kıyılmış sarımsağı koyuyoruz. Zeytinyağı ısınınca soğanlar, şeker, tuz, karabiber koyarak iyice karıştırıyoruz. Ocağın altını kısarak, tencerenin de kapağını kapatarak soğanları 1 saat pişiriyoruz. Bu arada soğanlar suyunu salıyor. Arada bir karıştırarak suyun azalıp azalmadığını kontrol ediyoruz. Eğer su iyice azalmışsa 1/2 bardak su ilave edebiliriz ama bende azalmadı. 1 saatin sonunda, soğanların rengi karamel olunca tencerenin altını kapatıyoruz. Bu haliyle sıcak sıcak servis yapıyoruz.

Şef’in söylediği gibi, bu soğanlar börek içi olarak da çok güzel olur. Ne yazık ki ben ayıramadan yemeğe hücum ettik! Bir dahaki sefere börek içi olarak deneyeceğim. Ayrıca hamburger köftesi yanında da çok yakışacağını düşünüyorum. Veya kuşbaşı et ile. Biz yerelması ile yedik. Onu da şu ana kadar yaptıklarımdan farklı pişirdim. Hemen anlatayım:

Yerelması Kavurması

Normalde yerelmasının kabuklarını soyar, soğan öldürdüğüm yağda kıyma ile pişirirdim. Bu sefer eğri büğrü yerelmalarını soymak için bıçakla manevra yapmaktan gına gelince, hepsini olduğu gibi tencereye boşalttım, az bir su ile iyice haşladım. Tam tahmin ettiğim gibi, haşlanınca, aynı patates gibi efendi efendi soyuldu kabuklar. Bir tencerede hafif yağ ısıtım, kuşbaşı doğradığım yerelmalarını atarak soteledim. İşte oldu yerelması kavurması! Açıkçası ne tuz ne biber ne salça ne de vesaire.. Bu haliyle tadı o kadar güzel oldu ki. İlk defa bu kadar yoğun bir yerelması tadını aldım, daha önce yaptıklarımda öldürüyormuşum meğer zavallıları.. Bundan böyle bu şekilde yapacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder