26 Şubat 2009 Perşembe

Portakal Pelteli Bisküvili Tatlı


Haftasonuna arkadaşlar kahvaltıya geleceklerdi. Kahvaltı sonrası kahvenin yanına nasıl bir tatlı yapsam diye düşünürken aklıma evdeki bir kavanoz reçel geldi.. Nasılsa bizim bunu bitirmemiz aylar alacağı için (hayır, iştahsız insanlar hiç değiliz, aslan gibiyiz maşaallah, sadece portakal reçeliyle aramız çok iyi değil. E o zaman niye yaptın diyecek olursanız tarif ilgimi çekmişti. Gayet de güzel oldu. Neyse bu parantez çok uzadı, kapatıyorum) ben de bu reçeli kullanarak bir şeyler hazırlayayım dedim. Aklımda olan ve not aldığım 1-2 tarifi birleştirerek bu tatlıyı yaptım, çok lezzetli oldu. İşte tarifi:

Muhallebi için

2 su bardağı portakal reçeli
1,5 su bardağı süt
3 tepeleme yemek kaşığı nişasta
¼ paket margarin
1 paket vanilya
½ su bardağı un
Süslemek için: Hindistan cevizi

Ayrıca

2 paket kremalı bisküvi

(tarifte reçel olduğu için şeker eklemedim. Ancak isteyen 2 su bardağı portakal suyu ve arzu ettiği kadar şeker koyarak da muhallebiyi yapabilir.)

Kremalı bisküvileri rondodan geçiriyoruz. Puding kalıplarımıza, ya da benim yaptığım gibi bodur su bardaklarına (daha iyi bir kalıbım yok çünkü. Almam lazım, evdekiler fakir doyuran gibi kocaman kocaman) bir tatlı kaşığı reçel döküyoruz. Üzerine, bisküvilerin yarısını “taksim” ediyoruz.

Diğer yandan bir tencerede (ya nerede olacaktı :)) unla margarini kavuruyoruz. Un çok sararmadan vanilya hariç diğer malzemeleri ilave ederek kaynatıyoruz. Karışım koyulaşınca vanilyayı ilave ederek 1-2 kez daha karıştırdıktan sonra tencerenin altını kapatıyoruz. Muallebi çok katılaşmadan yarısını kalıplara paylaştırıyoruz.

Kalan bisküvi karışımını kalıplara serptikten sonra, gene kalan muhallebiyi döküyoruz. Hindistan cevizi ile süsleyerek önce oda ısısında, sonra buzdolabında soğutuyoruz.

Teoride bisküvi-puding-bisküvi-puding olarak yapacaktım ama ilk kat pudingi fazla dökmüşüm, ikinci kat biraz orantısız oldu. Bir dahaki sefere daha çok dikkat edeceğim. Tadı değişmiyor neyse ki :) Bir de, belki kremalı bisküvilerden 3 paket kullanırım. Ya da gerçekten daha küçük kalıplar almam lazım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder