26 Şubat 2009 Perşembe

Muhammara / Acuka İkilemi.. Hangisi doğru??


Bu muhammara mı acuka mı artık, yoksa acıka mı, her neyse, pek sevdiğim bir lezzettir.. Geçen gün kahvaltıya arkadaşlara yaptım. Çok beğenildi. Ben de buraya yazayım dedim.

1 ekmek içi (ben, ekmek makinesinde yaptığım bayat ekmeği kullandım. İçi daha dolgun olduğu için muhammara kıvamlı oldu. Bir de ne de olsa ev yapımı ekmek, tadı daha güzel)
4 yemek kaşığı labne peyniri
4 yemek kaşığı domates salçası (biliyorum biliyorum, muhammara biber salçasız olmaz. Ama eşime biber dokunduğu için bizim eve biberin kendisi de salçası da girmiyor. Bu nedenle üzülerek domates salçası koydum. Normal ölçünün 3 yemek kaşığı biber, 1 yemek kaşığı domates salçası olması lazım)
1 tatlı kaşığı tuzot (bizde olan haliyle, Vegeta) Salçanız çok tuzluysa 1 çay kaşığı da yeter. Veya hiç koymayabilirsiniz.
1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz içi (3-4 tane yarım ceviz içini, süslemek için ayırabilirsiniz. Klasik görüntü.)
2 diş sarımsak (iyice ezilmiş)
2 yemek kaşığı zeytinyağı

Ekmeğin içini çıkartarak suda sıkıyoruz. Bir kapta ekmek içi, ceviz, sarımsak, labne peyniri, zeytinyağı, tuzot ekleyerek iyice yoğuruyoruz. Servis kabına alarak cevizle süslüyor ve ekmekten yapılmış muhammarayı, gene ekmek üzerine sürerek yiyoruz. Hamurun içinde hamur olan tüm tatlar gibi, mesela patatesli börek, bana garip gelse de gayet lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder