26 Şubat 2009 Perşembe

Yeşil Çorba

Daha önce de dedim ya, burası benim sanal yemek defterim. Denemelerimi, yapıp da beğendiklerimi yazıyorum. Bu arada okuyanlara da fikir verebilirsem ne ala.. Geçen gün yaptığım ve çok beğendiğim çorba tarifini de yazayım dedim. İsmini, renginden ötürü Yeşil Çorba koydum.

½ demet maydanoz sapı (evet, sapı. Çünkü kendilerini meşhur patatesli omletimde kullanmıştım. O tarifi de yazacağım)
½ demet dereotu sapı (bkz üstteki parantez içi)
½ demet yeşil soğan sapı (ay baygınlık geldi)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır unu
4 bardak su
1 bardak süt
Tuz, karabiber

Önce yağda un ve mısır ununu kavurdum. Sonra, omletten arta kalan ve bir ara yumurtalı olarak kahvaltıda veya daha başka bir şekilde kullanmak üzere derin donduruya attığım karışık yeşil saplarımı çıkartarak tencereye attım. Bunları da önce bir güzel kavurdum. Ardından 2 bardak su ilave ederek kaynattım. Yeşiller yumuşayınca blender’dan geçirdim. Süt, 2 bardak daha su, tuz, karabiber ekleyerek bir taşım daha kaynattım.


Burada, ilk eklediğim suyu da yazayım. Normalde, artan yemek sularını filan atmıyorum. Bir sonraki yemekte kullanmak üzere kavanoza doldurup buzdolabında saklıyorum. 1-2 gün içinde de kullanıyorum. Geçen gün muhammara yaparken (aa, onun da tarifini yazayım) ekmek ıslatmıştım. Acıyorum bu ekmek ıslattığım sulara, ekmeğin tüm besin değeri suya karışıp gidiyor. Ben de bu suları atmayarak gene meşhur kavanozuma doldurmuştum. Çorbayı yaparken, bu suyu kullandım. Size de fikir olsun. Kurutulmuş domatesleri kullanmadan önce biraz ılık suda bekletiriz ya, ben o suyu bile atmam. Domates çorbası veya başka bir yemek için domates aromalı yağlı suyum olur. Eee, ne de olsa artık pirinçten yayla çorbası, sütlaç yapan bir neslin evlatlarıyız. Normalde çok mu tutumluyumdur, yoo, ama mutfakta her malzemeyi sonuna kadar kullanmayı seviyorum. Annem simitlerden arta kalan susamları atmaz mesela, biriktirerek poğaçaların üstüne serper. Bu; hem simitle hem de poğaçayla “çifte kavrulmuş” susamlar da gayet lezzetli olur. Benim yanımdayken de biriktirmişti bu susamları, hala annemi beklerler.. Ben de bekliyorum anneciğim, özledim seni..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder