30 Nisan 2009 Perşembe

Bebek Ekmeği


Kilo alması bana ve doktoruna göre biraz yavaş seyreden bebişimin mamalarına, karbonhidrat olması açısından son 1,5 aydır ufalanmış ekmek içi ekliyorum. Doktorumuz, beyaz unun, içerdiği gluten nedeniyle şimdilik sakıncalı olduğunu söyledi. Besleyici olması ve ayrıca kabızlığı önlemesi nedeniyle yulaf ununu tavsiye etti. Ben de ekmeği yulaf unuyla hazırladım. Ancak markette % 100 yulaf unu olan bir marka bulamadık. Bu nedenle yulaflı tam buğday unu aldık. İçinde, çok faydalı olduğunu bildiğim ruşeym de var. Gene de, tamamen yulaf unu içeren bir marka biliyorsanız paylaşır mısınız?


Malzemeler (pişirme kabına girme sırasına göre)


1 cup su
1/8 cup zeytinyağı
2 + 1/3 cup yulaflı tam un
1/3 cup mısır unu
1/3 cup irmik
1 + ½ TSP kuru maya (çay kaşığı)


Su ve zeytinyağı kaba dökülür. Ayrı bir kapta yulaflı un, mısır unu ve irmik karıştırılır. Bir kaşık yardımıyla sıvı karışımının üzerine serpilir. Kuru maya da eklenerek pişirilir. Benim makinam, her hangi bir ayar yapılmadığı zaman orta renkli kabukta pişiriyor. Bizim yediğimiz ekmekler için bu gayet güzel. Ancak bebek ekmeğinde, sanırım tam un olması nedeniyle bu ayarda çok sert bir kabuk çıkıyor. Bu nedenle pişirmeye başlamadan önce kabuk ayarını en düşüğe getirmekte fayda var.


Pişen ekmeği soğuduktan sonra dilimliyoruz. Kabuk kısımlarını ayırarak içini ufalıyoruz. Mamalarına eklemek üzere bir buzdolabı poşetine koyuyoruz. Bebeğinizin iştah durumu ve yeme kapasitesine göre, benim yaptığım gibi bu ekmek içini 2’ye bölerek yarısını derin dondurucuda saklayabilirsiniz. Artan ekmek kabukları, çorbalara harikulade “kıtır” oluyor (yani “kruton” :))

Bu ekmekte tuz ve şeker yok. Her ne kadar bebeğin yemeklerine ufacık bir çimdik atılmasını öneren kişilerle karşılaştımsa da, ilk 1 yıl için hiç tuz kullanılmamasını söyleyen çok daha fazla sayıda Internet sayfası, kitap ve blog okudum. Siz ne düşünüyorsunuz?

7 yorum:

  1. Bende bebeğime evde ekmek yapmak isiyorum normal fırında yapılamazmı

    YanıtlaSil
  2. Bu arada ben bir yaşına kadar tuz eklemeyi düşünmüyorum, arkadaşlarım da söylüyor tuz ekle bebeğin damak tadı gelişsin diye ama bence tuzun fazlası yetişkine bile zarar, bir yararı da yok bildiğim kadarıyla.

    YanıtlaSil
  3. Kadinca, ben de sana katiliyorum. Tuz eklemeyi dusunmuyorum. Tuz ve sekerden ne kadar kacarsak o kadar iyi..

    YanıtlaSil
  4. Normal firinda elbette yapilabilir.

    Sana su siteyi oneririm:

    http://www.40firinekmek.com/

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Meraba nette bebek ekmeği tarifi ararken buldum sizi..öğrendiğim iyi oldu ben de beyaz unla yapıcaktım ekmeği..yulaf unumda olmadığı için kalsın bu akşamda:-((

    YanıtlaSil
  6. arkadaşlar size katılıyorum.bana tuz ce şeker konusunda çok söyleyen oldu.ama kimseyi bu konuda dinlemiyorum ve bu ikisini 1 yaşına kadar kullanmayı düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
  7. çok tesekkürler güzel ve kolay bir tarif ben de 7 aylık oğluma ekmek tarifi arıyordum denk geldi ellerine ve emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil